Borg-skála a fáradtság és erőnlét megítélésére

Posted on

számok, pontozásHallottál már arról a módszerről, amellyel saját magad tudod (tudományos alapon) pontozni a fizikai teljesítőképességedet? Elmesélem, hogyan használd és miért célszerű néha pontoznod az egészségi állapotodat.

Az úgynevezett Borg-skála lényege az, hogy 6 és 20 pont között kell értékelni az edzés után jelentkező fáradtság mértékét magadról. 6 pont jár a leglazább tréningért, míg 20 pont a “meghaltam” érzésért. Ahány pontot elveszítettünk az edzések alatt, annyi pontot kell visszatenni szervezetünkbe, hogy ne csak elvegyünk, hanem kellő mértékben regenerálódjunk is.

Hogy mik lehetnek ezek a különféle regenerációs módszerek, íme egy gyors lista, pontokkal együtt:

Regenerációs módszerek pontértéke:

A különféle segítő módszerekhez ajánlom cikkeimet is kiegészítésnek:

A relaxációról és meditációról minden egyben itt

Megfelelő sport és egészségmegőrzés heti 3 alkalommal itt

A leghatékonyabb diétáról itt olvashatsz

Ismerkedés, de hol?

Kapcsolatépítés és közösségi élet


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>